دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» 5 روش برای تسکین تهوع

5 روش برای تسکین تهوع

حالت تهوع؛ 5 درمان طبیعی برای آن


دارو‌های ضد حالت تهوع زیادی وجود دارند که می‌توانند در موارد شدید یا پایدار حالت تهوع به بهبود این شرایط کمک بکنند. اما اگر حالت تهوع شما خفیف است، برخی درمان‌های خانگی موثر نیز وجود دارند که می‌توانند به تسکین آن به شما کمک بکنند.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

1-استفاده از زنجبیل


 زنجبیل یک درمان موثر برای حالت تهوع است. زنجبیل دارای خواص ضد التهاب است که می‌تواند از گوارش حمایت کند و ترکیبات موجود در آن نیز به تسریع روند انتقال محتوای معده به روده کوچک شما کمک می‌کنند که می‌تواند علائم حالت تهوع را کاهش بدهد.

 مصرف حدود یک گرم زنجبیل در روز برای حداقل پنج روز علائم حالت تهوع و استفراغ در اوایل دوران بارداری را کاهش خواهد داد(با نظر پزشک مصرف شود) همچنین، مطالعات نشان داده است که زنجبیل به مدیریت علائم حالت تهوع و استفراغ در بیمارانی که دوره شیمی درمانی را طی می‌کنند، نیز کمک می کند.

زنجبیل را می‌توان در قالب یک مکمل مصرف نمود. به علاوه، شما می‌توانید تکه‌های زنجبیل تازه را به چای اضافه کنید یا از ادویه آن به عنوان چاشنی در غذا‌ی خود استفاده بفرمایید.


2-استفاده از نعنا فلفلی


نعنا فلفلی نیز به عنوان یک گزینه درمان سنتی برای حالت تهوع شناخته شده است، اگرچه شواهد علمی در مورد اثربخشی آن به اندازه زنجبیل قوی نمی باشد. اما، افراد بسیاری به خواص آرامش بخش آن اشاره دارند.


منتول، ماده اصلی موجود در نعنای بیابانی می باشد که می‌تواند به آرامش معده شما کمک کند و از این رو، می‌تواند کرامپ و حالت تهوع را تسکین بدهد.

حتی رایحه نعناع بیابانی می‌تواند حالت تهوع را تسکین بدهد، اما به پژوهش‌های بیشتری برای نتیجه گیری قطعی در این زمینه لازم است.

با این وجود، اگر حالت تهوع و استفراغ را با هم تجربه می‌کنید، نعناع فلفلی ممکن است چندان تاثیرگذار نباشد، زیرا این گیاه در درجه نخست برای درمان حالت تهوع استفاده می‌شود.(نه برای استفراغ)

اگر قصد استفاده از نعنا فلفلی را دارید می‌توانید آن را به صورت چای مصرف کنید یا از روغن اساسی نعناع فلفلی برای رایحه درمانی استفاده بفرمایید. شما می‌توانید دو تا سه قطره از این روغن را به یک اسانس سوز حاوی آب اضافه بکنید.


3-مصرف وعده‌های غذایی کوچک‌تر و ساده


غذا خوردن بیش از اندازه می‌تواند باعث حالت تهوع شود. زمانی که بیش از اندازه غذا می‌خورید، معده منبسط شده که می‌تواند موجب نفخ، سوزش سردل، و حرکت گوارشی بیش از اندازه شده که همگی می‌توانند به حالت تهوع منجر بشوند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


مصرف وعده‌های غذایی کوچک‌تر با تکرر بیشتر و مصرف یک رژیم غذایی ساده و فاقد عطر و طعم‌های قوی می‌تواند به کاهش حالت تهوع در شما کمک بکند. غذا‌های ساده به راحتی قابل گوارش می باشند و می‌توانند به تسکین شرایط معده کمک زیادی کنند.

از جمله غذا‌های ساده که می‌توانند به تسکین حالت تهوع کمک کند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:


»نان سفید یا تست

»مرغ ساده

»برنج

»سس سیب

»سوپ

»موز

»کراکر‌های نمکی

اگر با حالت تهوع مواجه شدید باید از مصرف غذا‌های تند و پر ادویه و نوشیدنی‌های اسیدی مانند نوشابه، آبمیوه یا الکل پرهیز نمایید، زیرا همکی می‌توانند موجب تشدید علائم حالت تهوع بشوند. همچنین، شما می‌توانید در زمان مواجه شدن با حالت تهوع مصرف رژیم غذایی برات (BRAT) که شامل موز، برنج، سس سیب و نان تست می‌شود را استفاده کنید.


4-تامین آب مورد نیاز بدن


زمانی که با حالت تهوع درگیر شدید، غذا خوردن یا نوشیدن مایعات ممکن است دشوار باشد، اما کم آبی بدن تنها به وخیم‌تر شدن حالت تهوع منجر خواهد شد.

زمانی که حالت تهوع در نتیجه گرما یا رطوبت شدید شکل بگیرد ، تامین آب مورد نیاز بدن از اهمیت زیادی برخوردار می‌شود. در حقیقت، حالت تهوع و استفراغ از علائم اصلی خستگی گرمایی و گرمازدگی می باشد.

گرمای بیش از حد موجب گشاد شدن رگ‌های خونی شما می‌شود، زیرا بدن شما تلاش می‌کند تا دمای خود را کاهش بدهد و این تغییر در فشار خون می‌تواند در قالب حالت تهوع یا استفراغ خود را نمایان کند. اما مصرف آب زیاد و هیدراته نگه داشتن بدن به خنک شدن بدن و بازگشت دمای آن به محدوده عادی کمک خواهد کرد.

اگر نوشیدن آب در زمان تجربه حالت تهوع برای شما دشوار می باشد می‌توانید جرعه‌های کوچک آب را در طول روز نوشیده یا مصرف نوشیدنی‌های تسکین دهنده مانند چای نعناع فلفلی گرم را مد نظر قرار بدهید.


5-صاف نشستن یا دراز کشیدن در حالت مناسب


زمانی که با حالت تهوع مواجه می شوید، ممکن است برای دراز کشیدن وسوسه بشوید، اما این بهترین انتخاب نیست. دراز کشیدن در زمان مواجهه با حالت تهوع می‌تواند به استفراغ منجر بشود. استفاده از نیروی گرانش زمین به نفع خود مهم است و سر باید بالاتر از شکم باشد.

زمانی که صاف نشسته اید، نیروی گرانش به پایین نگه داشتن محتویات معده شما کمک می‌کند. نشستن، وقتی که کمر صاف است یا دراز کشیدن در شرایطی که سر با کمک یک یا دو بالش در وضعیت مناسب قرار گرفته باشد، بهترین انتخاب برای تسکین حالت تهوع

 می باشد.


»چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟


اگر حالت تهوع با استفراغ مکرر، سینه درد یا مدفوع تیره یا استفراغ تیره همراه باشد باید به پزشک مراجعه بفرمایید. اگر حالت تهوع بیش از چند روز ادامه دار باشد یا علائم به سرعت وخیم می‌شوند، می‌تواند نشانه‌ای از بروز مساله‌ای جدی در شما باشد و باید به پزشک مراجعه بکنید.


توجه: لطفا اگر بیماری خاص مثل دیابت یا بازگشت اسید معده به مری، دارید یا باردار هستید، با نظر پزشک این مواد را مصرف کنید

منبع: اینسایدر-وب‌سایت عصرایران-برترینها

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده