خرید از سراسر دنیا


» چگونه سیگار را ترک کنیم؟؛ راه درمان اعتیاد به سیگار

چگونه سیگار را ترک کنیم؟؛ راه درمان اعتیاد به سیگار

چگونه سیگار را ترک کنیم؟ راه درمان اعتیاد به سیگار کدام است؟


اگرچه اجتناب و دوری از برخی موقیعت‌ها و کار‌ها مثل مصرف مشروبات الکلی به کاهش میل شما به سیگار کمک خواهد کرد، اما احتمالاً نمی‌توانید وسوسه سیگار را به طور کامل از ذهن خودتان دور کنید. خوشبختانه این هوس‌ها موقتی بوده و چندان به طول نمی‌انجامد ( حدود ۵ یا ۱۰ دقیقه). اگر وسوسه می‌شوید که سیگار را روشن کنید، به خودتان یادآوری کنید که این هوس به زودی خواهند گذشت و تلاش کنید منتظر بمانید. این امر در کنار راهکار‌هایی برای مقابله با وسوسه ها، به شما کمک خواهد کرد تا از قبل آماده بشوید و بتوانید این وضعیت را مدیریت بفرمایید. برخی از این راهکار‌ها عبارتند از:


1-ذهن خود را منحرف کنید

ظرف‌ها بشوئید، تلویزیون را روشن کنید، دوش بگیرید یا با یک نفر تماس بگیرید و یک گفتگوی دوستانه داشته باشید یا هرکاری که سرگرمتان کند. این فعالیت را تا زمانی که ذهن شما را از سیگار کشیدن دور کند ادامه بدهید. شما می‌توانید برای منحرف کردن ذهن خود کار‌هایی را انجام دهید که دوست دارید یا از آن‌ها لذت می‌برید.


2-به خود یادآوری کنید که چرا سیگار کشیدن را کنار گذاشته اید


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

روی دلایل خود برای ترک سیگار تمرکز کنید. به مزایای ترک سیگار برای خود، از جمله مزایای سلامتی، بهبود ظاهر، پول‌هایی که صرفه جویی خواهد شد ، افزایش عزت نفس و اعتبار خود، فکر کنید. این موارد می‌تواند شما را از وسوسه رها کند به شرطی که دلایلی که به آن‌ها فکر می‌کنید واقعاً برای شما اهمیت داشته باشند.



3-از وضعیتی که باعث وسوسه شدن شما می‌شود، خارج بشوید

 دقت کنید که در چه وضعیتی دچار وسوسه سیگار کشیدن خواهید شد. آیا با فرد خاصی یا در مکان خاصی هستید و یا اینکه در حال انجام کاری خاص هستید که شما را به هوس سیگار کشیدن می‌اندازد؟ سعی کنید از این وضعیت خارج شده و یا حالت خود را تغییر بدهید، این تغییر وضعیت در اغلب موارد هوس سیگار کشیدن را از شما دور می‌کند.


4-به خودتان جایزه بدهید

 پیروزی‌های خود را ایجاد یک فضای شاد و رقابتی تقویت و تداوم ببخشید. هر وقت بر یک وسوسه سیگار کشیدن پیروز شدید، به خود هدیه بدهید تا انگیزه خود را حفظ بفرمایید.


5-یک جایگزین خوراکی پیدا کنید

 هنگامی که هوای سیگار کشیدن به سرتان زد، چیز‌های خوراکی دیگری را در اطراف خودتان نگه دارید تا بجای آن استفاده نمایید. نعناع، هویج، ساقه کرفس، آدامس یا تخمه آفتابگردان را امتحان بفرمایید یا یک نوشیدنی را با استفاده از یک نی بنوشید.


6-ذهن خود را همیشه مشغول نگه بدارید

 کتاب یا مجله بخوانید، به موسیقی گوش دهید، یک جدول کلمات متقاطع یا پازل سودوکو را بازی کنید و یا یک بازی آنلاین را تجربه بکنید و خودتان را مشغول کنید .


7- دستان خود را مشغول نگه دارید

فشار دادن یک توپ کوچک، مداد یا گیره‌های کاغذی، جایگزین‌های مناسبی برای برآوردن نیاز به تحریک لمسی در شما است.


8- دندان‌های خودتان را مسواک کنید 

احساس تمیزی و پاکی به تنهایی می‌تواند به برطرف کردن میل و وسوسه سیگار در شما کمک کند.


9- آب بنوشید

 در هنگام وسوسه شدن به آرامی یک لیوان بزرگ آب را سربکشید. این کار نه تنها به رفع وسوسه کمک می‌کند به علاوه هیدراته ماندن بدن می‌تواند نشانه های ترک نیکوتین را به حداقل برساند.


10-چیز دیگری را روشن کنید

 به جای روشن کردن یک نخ سیگار، شمع یا مقداری بخور را روشن کنید.


11-فعال باشید

 به پیاده روی رفته و برخی از حرکت‌های پرشی یا فشرده سازی عضلات را انجام بدهید. همچنین می‌توانید برخی از برنامه‌های یوگا را نیز امتحان کنید.


12- سعی کنید استراحت کنید

کاری را انجام دهید که شما را به آرامش برساند، مانند حمام گرم، مدیتیشن یا تمارین عمیق نفس کشیدن.


» روش‌های دارویی و درمانی برای ترک سیگارکشیدن


روش‌های مختلف زیادی وجود دارد که به افراد کمک می کند تا عادت سیگار کشیدن را برطرف نمایند. اگرچه امکان دارد با اولین روشی که امتحان کردید به نتیجه برسید، بهتر است تعدادی از روش‌های مختلف یا ترکیبی از روش‌های درمانی را امتحان بفرمایید تا بالاخره روشی را پیدا کنید که برای شما بهتر و آسانتر باشد.


درمان‌ها


دارو‌های ترک سیگار می‌تواند عوارض ترک را کاهش بدهند و هوس سیگار کشیدن را کم کنند. اما استفاده از این دارو‌ها منوط به مشورت با پزشک متخصص می باشد تا بهترین دارو برای شما تجویز کرده و عوارضی نداشته باشد. درمان‌های مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) شامل:


الف) درمان جایگزینی نیکوتین

 درمان جایگزینی نیکوتین شامل «جایگزینی» سیگار با سایر تأمین کننده‌های نیکوتین، مانند صمغ نیکوتین، چسب، نیکوتین استنشاقی یا اسپری بینی می باشد. این ماده با ارسال دوز‌های اندک و مداوم نیکوتین به بدن و فارغ از گاز‌های مسموم موجود در سیگارها، برخی از عوارض ترک را تسکین خواهند داد. این نوع درمان به شما کمک می‌کند تا بر روی اعتیاد روانی خودتان متمرکز شوید و در عوض تمرکز خود را در یادگیری رفتار‌های جدید و مهارت‌های مقابله تقویت نمایید.

*لطفا با نظر پزشک مصرف شود*

ب)دارو‌های غیر نیکوتین

این نوع دارو‌ها به شما کمک می‌کنند با کاهش وسوسه و عوارض ترک، بدون استفاده از نیکوتین، سیگار کشیدن را متوقف بفرمائید. دارو‌هایی مثل بوپروپیون (Zyban) و varenicline، فقط برای استفاده کوتاه مدت در نظر گرفته شده اند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

*لطفا با نظر پزشک مصرف شود *

منبع: برترینها|سلامت

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده