دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چه کسانی باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند؟

چه کسانی باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند؟

چه کسانی باید واکسن آنفولانزا تزریق کنند؟


با به پایان رسیدن فصل گرما و کم کم شروع فصول سرد سال ، یعنی پاییز و زمستان با بخواب رفتن درختان ، ویروس ها از خواب بر

 می خیزند و با آمدن سرما آنها هم پیدایشان می شود.

این امر هرسال اتفاق می افتد اما امسال یک سال متفاوت و خطرناک است . همه ما چندماهی است که با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می کنیم و سعی در مقابله با آن داشته ایم ! ویروس جان هزاران نفر از عزیزانمان را گرفته و همچنان نیز می تازد.

فصل آنفولانزا در حال شروع شدن است و هیچکس نمی داند که همزمانی کرونا با آنفولانزا چه فاجعه ای به بار خواهد آورد ! بنابراین پیشنهاد می شود که افراد پرخطر واکسن آنفولانزا را تزریق کنند تا

"ان شاءالله" بلا دور بماند .در همین راستا 

دبیر انجمن داروسازان تهران با تاکید بر اینکه تنها افراد پرخطر و مبتلایان به بیماری های زمینه ای مثل بیمارن قلبی و دیابتی ها و ... نیازمند به تزریق واکسن آنفلوآنزا می باشند، گفت: افراد پرخطر باید به نحو ویژه‌ای غربالگری بشوند و واکسن آنفلوآنزا را دریافت بکنند.


دکتر محمدرضا دری در گفت و گو با یک رسانه خبری، درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا، اظهار کرد: باید توجه کنیم که امسال سال مخصوص و ویژه ای است و حتی وزارت بهداشت هم اعلام کرده است که ما پاییز بسیار سختی را در پیش رو خواهیم داشت. زیرا از یک سو با بیماری خطرناک و کشنده کووید-19 مواجه هستیم و از سویی دیگر در پاییز با ویروس آنفلوآنزا نیز درگیر خواهیم شد.


وی اضافه کرد: علائم بالینی بیماران در این دو بیماری مشابه یکدیگر بوده و این موضوع باعث می‌شود که مقداری روش درمان سخت بشود و مسائل تشخیصی هم با چالش‌هایی مواجه بشوند، اما به هر اندازه که بتوانیم افراد پرخطر و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای را با تزریق واکسن آنفلوآنزا ایمن‌تر نماییم، به روند پیشگیری از کرونا هم کمک زیادی کرده‌ایم. چراکه اگر قرار باشد این دو بیماری فردی که در معرض آلودگی می باشد و یا ریسک فاکتورهای بیماری را در خود دارد، مثل بیماران قلبی، دیابتی و... هم به کرونا و هم به آنفلوآنزا مبتلا بشوند، می‌تواند خطرات بسیار ویژه ای داشته باشد.


*ضرورت پیش بینی برای شناسایی و تامین واکسن*


دکتر دری با بیان اینکه وزارت بهداشت باید تمهیداتی بچیند که واکسن آنفلوآنزا را نسبت به سالهای گذشته به میزان بیشتر و چند برابری تامین بکند، گفت: باید یک نظام توزیع هوشمند برای واکسن آنفلوآنزا قرار بدهیم که واکسن آنفلوآنزا به اشخاصی که در اثر ابتلا دچار بیماری خطرناکتری می‌شوند، تزریق بشود.


*چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند؟*


دکتر دری ادامه داد: نیاز نیست همه افراد جامعه بترسند و واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند. شاید ترس از کرونا منجر به این شود که همه فکر کنند باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق بکنند، درحالیکه اینطور نمی باشد. وزارت بهداشت باید بطور ویژه ای امسال را (با کمک مردم) مدیریت کند .

دکتر دری درباره برخی بیانات مبنی بر نام نویسی برای دریافت واکسن آنفلوآنزا از داروخانه‌ها، تاکید کرد که: ثبت‌نامی برای واکسن آنفلوآنزا وجود ندارد و تا الان چیزی در این باره به داروخانه‌ها وصول نشده است. در نتیجه ثبت نامی وجود ندارد. مثل سالهای گذشته متقاضی می‌تواند با مراجعه به داروخانه واکسن را دریافت نماید.


افراد پرخطر برای تزریق واکسن آنفلوآنزا غربالگری خواهند شد

او گفت: امسال مراکز بهداشت و بیمارستان‌های ما باید به به گونه ای بتوانند افراد پرریسک را غربالگری کرده و برای آنها نسخه‌ای مهیا بشود و این افراد بتوانند واکسن آنفلوآنزا را از داروخانه تهیه و تامین نمایند، مدیریت بهتری رخ خواهد داد تا در نظام توزیع دچار اختلال نشویم. اگر از اکنون برای توزیع این واکسن برنامه ریزی نداشته باشیم، پایان پاییز یا زمستان امسال با انبوهی از بیماران و افراد پرخطری مواجه می شویم که واکسن را تزریق نکرده اند و باید خطرات بعدی را بپذیریم. بنابراین افراد پرریسک باید به نحو بسیار ویژه ای غربالگری شوند که می‌تواند اثر خوبی هم در پیشگیری از آنفلوآنزا داشته باشد.


منبع : خبرگزاری ایسنا

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده