دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» برای داشتن یک خواب باکیفیت چه چیزی بخوریم؟

برای داشتن یک خواب باکیفیت چه چیزی بخوریم؟

برای داشتن یک خواب راحت و باکیفیت چه بخوریم؟


 کیفیت خواب از جمله شرایط مهم در حفظ وضعیت کلی سلامت است که خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک و همچنین تقویت سلامت مغز و بهبود سیستم ایمنی را به همراه خواهد داشت.


 به طور کلی به افراد پیشنهاد می شود که در طول شب بین هفت تا ۹ ساعت خواب بدون وقفه داشته باشند. اما بسیاری از افراد از میزان خواب کافی برخوردار نیستند.


راهکارهای زیادی برای بهبود خواب مطلوب وجود دارد که اعمال تغییراتی در رژیم غذایی یکی از آنهاست چرا که برخی از مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در بهبود کیفیت خواب تاثیرگذارند.


سایت "هلث لاین" در مطلبی به برخی از انواع خوراکی ها و نوشیدنی های موثر در بهبود کیفیت خواب اشاره کرده که در ادامه میخوانید :


- بادام

این خوراکی منبع بسیار غنی از انواع مواد مغذی به حساب می آید که مصرف ۲۸ گرم بادام، بخشی از نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به فسفر، ویتامین B۲ و منگنز را تامین خواهد کرد. به علاوه مصرف بادام با کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی از جمله دیابت نوع دو و بیماری قلبی همراه است.

 این باور وجود دارد که خوردن بادام می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک زیادی کند زیرا بادام و برخی دیگر از انواع خشکبار منبع هورمون ملاتونین می باشند. ملاتونین ساعت درونی بدن را تنظیم نموده و به بدن سیگنال هایی ارسال می کند که برای خواب آماده بشود.


- گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون پر از پروتئین است که برای استحکام بخشیدن به ماهیچه ها و تنظیم اشتها مفید است. گوشت بوقلمون منبع نسبتا کمی از ویتامین ها و مواد معدنی از قبیل فسفر و ویتامین B۲ 

می باشد. گوشت بوقلمون حاوی آمینواسید تریپتوفان است که تولید هورمون ملاتونین را افزایش خواهد داد.


- دمنوش بابونه

 دمنوش بابونه از نوشیدنی‌های مشهوری است که خواص زیادی برای سلامتی دارد. این دمنوش به دلیل داشتن فلاون‌ها شناخته شده است. فلاون ها دسته ای از آنتی اکسیدان ها بوده و التهاب را که عامل بیماری های مزمن از قبیل سرطان و بیماری قلبی هستند را کاهش

 می دهند. مشاهداتی وجود دارد که نشان می دهد این نوشیدنی سیستم ایمنی را تقویت و اضطراب و افسردگی را کاهش خواهد داد و سلامت پوست را نیز تقویت می کند.


همچنین دمنوش بابونه حاوی آپیژنین نیز است. این آنتی اکسیدان به گیرنده هایی در مغز چسبیده که احساس خواب را تقویت نموده و موجب کاهش بی خوابی در شما می شوند.


- کیوی

 کیوی حاوی میزان کالری پایینی است و میوه بسیار مغذی برای بدن به حساب می آید. ویتامینهای C و K از جمله مواد مغذی موجود در این میوه خوش طعم است. همچنین مصرف کیوی سیستم گوارشی را تقویت می کند و التهاب و میزان کلسترول شما را کاهش می دهد.


مطالعاتی در مورد خواص این میوه برای بهبود خواب انجام گرفته که نتایج آن حاکی از مفید بودن مصرف این میوه قبل از خواب است. در مطالعه ای که روی ۲۴ بزرگسال برای یک دوره چهار هفته ای انجام شد، از شرکت کنندگان درخواست کردند که یک ساعت پیش از خواب دو عدد کیوی مصرف بکنند. در پایان مدت زمان مطالعه، شرکت کنندگانی که کیوی مصرف کردند نسبت به افراد دیگر ۴۲ درصد سریعتر به خواب رفته بودند.


- آب آلبالو

 این نوشیدنی حاوی میزان اندکی از برخی مواد مغذی از قبیل منیزیم و فسفر می باشد و در عین حال منبع بسیار خوبی از پتاسیم به حساب خواهد آمد. این نوشیدنی به دلیل خواب آور بودن شناخته

 می شود و تاثیر آن در تسکین بی خوابی مورد مطالعه قرار گرفته و تاثیر خواب آور بودن این نوشیدنی به دلیل دارا بودن میزان بالایی از ملاتونین می باشد.

منبع: ایسنا-آخرین خبر



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده