بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 7 ماده غذایی که سردرد شما را تشدید میکند

7 ماده غذایی که سردرد شما را تشدید میکند

۷ خوراکی که سردرد را در شما تحریک می‌کنند


 اگر تا به حال سردرد یا میگرن گرفته اید، احتمالاً خبردارید که برخی خوراکی‌ها می‌توانند منجر به تشدید سردرد در شما شوند. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی با هشیاری اشخاص کنترل بشود.


 دلایل شناخته شده زیادی برای سردرد وجود دارد، مثل کمبود خواب، استرس یا حتی صدا‌ی بلند، اما چیز دیگری نیز می‌تواند باعث ایجاد درد در جمجمه شما شود و آن :

»» رژیم غذایی شماست و آن شامل مواد غذایی زیر است.


1- نوشابه و قند‌های مصنوعی


اف دی ای (FDA) تاکنون هزاران شکایت از سوی مصرف کنندگان درمورد شیرین کننده‌های مصنوعی را ثبت کرده است. بیشتر این گزینه ها ، شامل علایم عصبی مثل سردرد، سرگیجه و از دست دادن حافظه است. اگرچه همه افراد بعد از مصرف این خوراکی‌ها درد را تجربه نمی‌کنند، اما اگر مشکل سردرد دارید، باید مراقب باشید.


2-کالباس


انواع هات داگ، فست فود، کالباس سرشار از نیتریت و مواد افزودنی می باشند، این ترکیبات، رگ‌های خونی شما را گشاد می‌کنند و به نوبه خود امکان دارد باعث سردرد بشوند. این موضوع را با این واقعیت ارتباط دهید که این گوشت‌ها اغلب به شدت نمک زیادی دارند و برای شما بلیط یک طرفه سردرد را تهیه کنند.


3-سویاسس


دفعه بعدی که برای میل کردن سوشی به بیرون می‌روید، سس سویا را با احتیاط بیشتری میل کنید. سویاسس سرشار از سدیم بوده و می‌تواند منجر به سردرد در شما بشود.


4-آووکادو


درست است که آووکادو یک خوراکی پر خاصیت است، اما یک ترکیب طبیعی می باشد که رگ‌های خونی را مجبور به سفت شدن و سپس شل شدن می‌کنند و سردرد ناخوشایندی در برخی از افراد ایجاد خواهند کرد.


5-موز


گرچه موز میوه‌ای سالم و محبوب می باشد که همه ما آن را دوست داریم، اما موز نیز منبع ترکیباتی می باشد که می‌تواند میگرن را شدیدتر کند.


6-پنیر


پنیر از خوراکی‌هایی می باشد که بسیار محبوب و بسیار پر مصرف است، اما می‌تواند برای بسیاری از افراد سردرد میگرنی ایجاد بکند و این موضوع نیز بسیار آزار دهنده است.


7-آدامس


بعضی از مطالعات نشان می دهند که دامس جویدن می‌تواند سردرد را شدیدتر کند. گرچه این موضوع هنوز به شکل دقیق تایید نشده است، اما توجه به آن خالی از فایده نمی باشد.

منبع: انتخاب - برترین ها


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
نظرات
arrow
سلام عالی
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده